Evde Kimyasal Peeling Yaparak Cilt Lekelerini Yok Edin

  • Google Plus'ta Paylaş
  • Pinterestte Paylaş

Kimyasal Peeling


Kimyasal peeling uzun zamandır kullanılan bir cilt yenileme metodudur. Bu yöntemle cildin soyulması amaçlanır. Cilt lekesi gidermede en etkili yöntem kimyasal peeling yöntemidir. Güzellik merkezlerinde oldukça yüksek fiyatlara yapılan bu yöntemi evde kendiniz yapabilirsiniz. Kimyasal peeling yaptıktan sonra cildinizdeki ışıldama ve parlaklık vazgeçilmeziniz olacak. Bebek gibi bir cilde sahip olabilirsiniz. Bu konuyla ilgili olarak kadincadunya.org sitesinden bir yazı paylaşıyorum sizlerle iyi okumalar.


Cilt Lekelerinden Kurtulun

 

Cilt lekelerinden kurtulmak mümkün. Güzel bir cilde sahip olmak sizinde hakkınız. Üstelik cilt lekelerinden kurtulmanın yöntemi oldukça ekonomik. Peki cilt lekelerinden nasıl kurtulacaksınız ?

Yüzümüzde güneş, hamilelik, sivilce ve yaşlanma gibi faktörlerden dolayı kahverengi, siyah ve kırmızımsı lekeler ve izler oluşur. Bu iz ve cilt lekelerinden kurtulmak için insanlar son 50 yıldır kimyasal peeling yaptırıyorlar. Peki nedir bu kimyasal peeling ve cilt lekelerini nasıl geçiriyor. Basında sık sık ünlülerin yaptırdığı yöntem olarak geçer ve doktorlar insanlara kimyasal peeling yaptırmalarını önerirler. Cilt lekelerine kesin çözüm sunan bir yöntemdir kimyasal peeling.

Cilt Lekesine Kimyasal Peeling


Cilt lekeleri cildin üstündeki deride yer alan izlerdir. Dolayısıyla cildin üst tabakasının asitlerle soyulması işlemine kimyasal peeling denmektedir. Kimyasal peeling ile belli bir tabaka soyulan cilt 2 ile 5 uygulama sonrasında lekelerden arındırılır. İşlemin mantığı cildin soyularak yenilenmesi esasına dayanır. Kimyasal peeling sadece güneş vb. lekeler için değil yaşlanma belirtileri ve kırışıklıklar için, sivilce izleriyle gözeneklerin giderilmesinde de sıkça kullanılan bir yöntem.

Kimyasal Peeling Ciltteki Lekeyi Nasıl Geçirir

 

Cildin kimyasal peeling asitleriyle soyulması sonrasında cilt kendini yeniler, ölü derinin atılması diğer peeling ve lazer yöntemlerine kıyasla daha etkilidir. Ölü deri ciltteki lekeler, çiller vb. sorunlarla birlikte soyulur, alttan yepyeni ve taze bir cilt çıkar. Zaten bir çok ünlünün, mankenin vb, kişinin bebeksi cilt görünümleri kimyasal peelingle sağlanır. 

Cilt Lekesine Kimyasal Peeling Uygulanması

 

Cilt lekelerini geçirmek için en çok TCA (trikloroasetik asit) isimli kimyasal peeling asidi kullanılır. Genellikle %15 oranında asitle cilt lekeleri, çiller, doğum lekeleri gibi ciltteki kahverengi, siyah veya kırmızıya yakın lekeler giderilir. Doktorlar bu asitle kimyasal peeling yaparlar seans başına 250 liralara varan ücret karşılığında bu asitleri cildinize 4-6 seans uygularlar, işlem 1000 lira ile 2000 lira arasında bir fiyata malolur. Peki yazının başında cilt lekelerinden ekonomik olarak kurtulabileceğinizi yazmıştım bu nasıl olacak. Tabi ki kimyasal peelingi evde kendiniz yaparak.

Evde Cilt Lekeleri Tedavisi İçin Kimyasal Peeling

 

Evvela bir konuya açıklık getirelim, bu asiti yüzünüze doktorun sürmesiyle sizin evde kendiniz sürmeniz arasında bir fark yok. Zaten TCA ile kimysal peeling yapmak riskli olsa, doktorlar ve güzellik merkezleri her ay binlerce kişiye uygulamazlar.  Her gün gazetelerde haberler yapılır kimyasal peeling yaptırın diye, ama herhangi bir güzellik merkezi veya doktorun internet sitesini ziyaret ettiğinizde yöntem anlatılır ve ardına bu işlemi uzman doktorlar yapmalı yazar. Arada ne gibi bir fark var derseniz, ülkenin en lüks semtlerindeki kliniklerin kiraları, onbinlerce lira reklam veren güzellik merkezleri ve doktorlar ile bunların her ay kazandıkları onbinlerce liranın kaynağı işte budur. Yani sadece asidi yüzünüze bir başkasının sürmesi için fazladan para ödersiniz. Yada en yeni lazer ile cilt lekesi tedavisine yönlendirilirsini, bunun da nedeni lazer tedavisini kendiniz yapamamanızdır. 

Evde Kimyasal Peeling Yapmak Risklimidir

 

Evde kendinize kimyasal peeling yapmanın riski, güzellik merkezlerinde kimyasal peeling yaptırmak veya lazerle işlem yaptırmak kadardır. Yani kimyasal peeling yapmak riskli değildir. Sadece kimyasal peeling yaptırdıktan sonra gerekli bakımları yapmalısınız. Zaten başka bir yerde de yaptırsanız aynı bakımları yapmalısınız. Zaten TCA cildin sadece üst tabakasını yakarak uzaklaştırdığı için alt tabakaya zarar vermez. Ancak yeni oluşan cildi iyi korumak gereklidir. Sonuçta bebeksi ipek gibi bir cilt oluşuyor ve bu cilt oldukça hassas iyi korursanız kimyasal peelingin sonucunda çok arzuladığınız kadifemsi harkulade cilde kavuşursunuz.

TCA %15 Peeling Nasıl Kullanılır

 

 
Tca peeling asidini yüzünüze ugulamadan önce cildinizi iyice yıkadıktan sonra kurulayın. Kuruladıktan sonra cilt lekelerin ve izlerin olduğu bölgeye pamuk yardımıyla sürün. Tüm bölgeye sürdükten sonra, cildinize uygun oranda ve bekleme süresinde kullanın. Cildinizde ilk uygulamaya başladığınız andan itibaren 1 ile maksimum 2 dakika kadar bekledikten sonra yüzünüzü damacana suyla yıkayın. Buzdolabında 1,5 litre bir suyu soğutmak ve soğuk suyla yıkamak cildi ferahlatıyor. Uygulama sırasında yüzünüzü yıkayana kadar ufak bir acı hissedersiniz. Yüzünüzü yıkadıktan 2 dakika sonra bu acı geçmiş olur.

DİKKAT: Cildinize tca uygulamadan önce ufak uygulamalar yapmalısınız. Cildinizde kulak çubuğunun ucuyla ufak alanlarda kontroller yapmalısınız. Ufak uygulamalar için ciltte lekeli olan alanda iki bölge belirleyin. Bir bölgede 1 dakika, diğer ufak bölgede 2 dakika bekletin ve yıkayın. Tca bakımı yapar gibi bakımlarınızı yaptıktan sonra soyulmayı kontrol etmelisiniz. Soyulmaların sonucu sizin cildinizin hassasiyetini belirler. Yani bir gazete kağıdı kadar kalınlıkta deri soyulması lazım. Siz bu uygulamalarla cildinizde asitin bekleme süresine karar vererek uygulayacaksınız. Eğer iki uygulamada da iyi bir soyulma olmazsa bu sefer asit oranını biraz arttırmalısınız.

TCA Peeling Sonrası Bakım

 

Gelelim işin en önemli kısmına, TCA uyguladığınız cildinize iyi bakmalısınız. Eğer cildinize iyi bir bakım yaparsanız cildinizde hiç bir sorunla karşılaşmazsınız. Cildinize tca sürdükten sonra cildiniz beyaz bir hal alabilir, korkmayınn bu normal, kireç gibi beyazlayan cilt görünümü yüzünüzü yıkadıktan sonra geçer. Daha sonrarında hafif bir kızarıklık kalır. Sabah kalktığınızda cildiniz kahverengi, siyah veya morumsu bir hal alabilir, tabi öyle olacak diye bir kaide yok, eğer TCA cildinize iyi uygulanırsa bu hali alır ki bu hal sizi mutlu etmeli daha kalın bir deri soyulacak ve cildinizde belki de ilk seansta bu lekelerden kurtulabileceğiniz anlamı taşır.

Tca kullandıktan ve yüzünüzü yıkadıktan 5 dakika sonra cildinize vereceğim kremlerle hazırlayacağınız merhemi uygulayın. Ben sabah ve akşam olmak üzere iki merhem hazırlıyorum. TCA yı akşam kullanmanız daha iyi olur, bu yüzden ilk önce akşam kremi tarifini vereceğim. 

Akşam kullanmak için hazırlayacağınız kremde eczaneden alacağınız %40 çinko oksitli herhangi bir kremin içerisine 5 ml saf e vitamini ve 5 ml b5 vitamini karıştırarak bir merhem hazırlıyorsunuz. tca uyguladıktan sonra bunu yüzünüze uygulamanız gerekiyor.  

Sabah kullanacağınız krem için medecassol kremle 5 ml saf e vitamini ve 5 ml saf b5 vitamini karıştırıp bir merhem hazırlıyorsunuz bunu sa sabah yüzünüze uyguluyorsunuz. Soyulma tahmini olarak 4-5 gün içinde olacak ve cildiniz ölü deriyi attığında alttan taze bebeksi cildiniz çıkacak. 

Kremleri soyulma bittikten sonra 2 gün daha sürün. Sonra bırakın, bu arada cildinize tca uyguladıktan sonra ve soyulma bitene kadar yüzünüzü damacana suyuyla yıkıyorsunuz. Sudaki kireç klor cildinize zarar vermesin diye. Soyulma bittikten 5 gün sonra yüzünüzü normal suyla yıkayabilirsiniz. Ha arada duş almam gerekiyor ne yapacağım diyenler olabilir, ona da yapacak bir şey yok duşunuzu alın. 

Yüzünüzü aşırı sıcak veya aşırı soğuğa maruz bırakmayın, çok sıcak veya çok soğuk sularla yıkamayın, aşırı ışığa maruz kalmayın, genellikle güneşten korunma önerilir ama bu yazın geçerli, kış güneşi çok etki etmez. Ama bu demek değil ki kendinizi korumayın. Yaz aylarında dahi direk güneşe çıkmadıkça bir sorun olmaz. Siz güneşe maruz kalmamaya dikkat edin. Ayrıca diğer ışık kaynaklarından da uzak durun, çok yakından televizyon seyretmeyin, bilgisayar monitörüne bakmayın. ha unutmadan bir de eğer sigara içiyorsanız uygulamadan sonraki 10 gün boyunca oldukça az için ve yüzünüzü dumandan koruyun, sigaralı ortamlardan uzak durmak, sigara içiyorsanız uzun bir ağızlıkla sigara içmek dumanın yüzünüze değmemesi oldukça önemli. 

Cilt lekelerinde daha hızlı düzelme için soyulmadan sonra ben doa kozmetikten c vitamini serumu ve cilt serumu T serisi alıyorum ama siz almayadabilirsiniz. Bunlar daha hızlı etki gösterip iyi bir bakım yapıyor iki tca arasında. Uzun lafın kısası 2 ile 4 seans arası lekelerden kurtulmuş ve taptaze ipeksi bebek gibi bir cilde kavuşacaksınız. Sadece cilt lekeleri değil gözenekler ve varsa yaşlanma belirtileri de ortadan kalkacak.

TCA Nerede Satılır

 

TCA asiti satın almak için bunun satışını yapan doa kimya sitesini tercih etmelisiniz. %15 tca 20 liraya satılıyor, genelde forumlarda ve bloglardaki bir çok kullanıcı oradan alıyor. TCA satışı için linki tıklayınız %15 TCA ,
Kaynak:  http://www.kadincadunya.org/2014/12/cilt-lekelerine-cozum.html

Arkadaşlar tca konusunda son zamanlarda sahte ürün mesajları artmaya başladı. Bazı kişiler sahte ürünler satıyorlarmış. Lütfen internetten her gördüğünüz siteden tcaalmayınız. Özellikle sadece tca satan sitelerden uzak durun. Yani kurumsal firmalara yönelin. Çünkü bu tek ürün satan siteler yıllardır sadece dolandırıcılık amaçlı siteler  oluyor.

Oldukça detaylı anlatım yaptığım güneş lekeleri yazımı kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum.

Paylaş

Gül yağı ve Gül suyunun cilt için kullanımı ile ilgili bu blogda yazılan yazılar genel bilgilerin derlenmesi sonucu oluşan bilgilerdir. Bu blog hastalık teşhis veya tedavisi amacı taşımaz. Bir cilt sorununuz varsa ilgili doktora muayene olunuz. Blogda yazılan kozmetik uygulama vb. tariflerin insanları yönlendirmek gibi bir amacı yoktur. Yazdıklarımız bilgilendirme amaçlı yazılardır ve bu yazılardan çıkarılan sonuçlarla yapılacak bakım vb. işlemlerin sorumlulukları blog sahibine ait değildir. Yapılacak bakımlar sonucu oluşan olumlu ya da olumsuz sonuçlar kişilerin sorumluluğundadır. Bu bloğa ulaşmakla yukarıda yazdığımız durumları kabul etmiş olursunuz. Blogumda bulunan yazıların kısmen veya tamamen kopyalanması yasaktır. Yazılarımı kaynak göstererek kullanılabilir.

Benzer Yayınlar

Evde Kimyasal Peeling Yaparak Cilt Lekelerini Yok Edin
4/ 5
Oleh

35 yorum

yorum
avatar
Adsız
18 Mart 2015 11:51

merhaba, öncelikle detaylı ve açıklayıcı yazı için teşekkür ederim, cildimde geçmişten kalan kahverengi akne lekeleri ve eşit olmayan cilt tonum var. söylediklerinizi aynen uygulamak için doa kozmetik sitesine girdim, cilt serumu t serisinde açıklama olarak """""6 aylık düzenli kullanım sonucunda etki eder. Bu süreyi kısaltmak için glikolik %10 çözeltisi kullanabilirsiniz. (%10 glikolik asitle 2 günde bir akşamları cildinizi silip 5 dakika sonra yıkayınız)"""" diyor, tca sürecinde t serisi ile beraber %10 glikolik asidi kullanmamı önerirmisiniz?? sepete eklemeden fikrinizi almak istedim, iyi günler.

Cevapla
avatar
8 Ağustos 2015 13:07

biraz geç oldu ama yapabilirsiniz.

Cevapla
avatar
10 Eylül 2015 17:55

Bende tca peeling yapmak istiyorum fakat yıkarken gözüme gelir diye korkuyorum yani gözümü kapatsam bile gelir gibi geliyor

Cevapla
avatar
11 Eylül 2015 10:40

Merhaba ben evde kendim tca. 100/de 15 uyguladım 4.Gün çok hafif soyulma oluyor komple soyulma olurmu birde soyulma bittikten sonra yeni deriye bitkisel oriflame maskeleri ve yüz yıkama jelleri kullana bilirmiyim çünkü cildim karma siyah noktalar ve sivilce çıkıyor da lütfen cevaplarmısın

Cevapla
avatar
14 Eylül 2015 21:50

sizinki psikolojik bir durum.

Cevapla
avatar
14 Eylül 2015 21:51

asit oranı az gelmiş muhtemelen. daha yüksek oranlı asit alın veya bekleme süresini yükseltin. normalde kullanılmaz ama bu uygulamada kullanın soyulma hafif olduysa sıkıntı çıkmaz herhalde

Cevapla
avatar
17 Eylül 2015 20:33

Yazdığınız gibi birebir uyguladım ancak sadece çene bölgesinde hafif sorulmalıdır oldu deri değiştireceğimi düşünürken tam bi fiyasko başka önerilerinizi varmı?

Cevapla
avatar
Adsız
5 Ekim 2015 17:49

Bikini bölgeme kendim ağda yaptım ve sonrasında kızardı sonra kahverengi leke oluştu 2 2.5aydır böyle kahverengi leke var tca peeling uygulaması yapsam evde kendime leke kaybolur mu beni biraz bilgilendirirseniz cok sevinirim ne yapmam gerektiği konusunda kaclık oranda olması gerektiği konusunda

Cevapla
avatar
5 Kasım 2015 23:21

Soyulma olurken yüzde bi yanma acı hissi oluyo mu benim cildim çok hassas

Cevapla
avatar
19 Aralık 2015 15:50

leke kaybolur. ancak dikkatli kullanın. düşün oranlar %15 veya %20 ile başlayabilirsiniz. ilk uygulamada 1 dakikadan fazla bekletmeyiniz.

Cevapla
avatar
19 Aralık 2015 15:51

yok soyulmada böyle şeyler olmaz. uygulama sırasında olur o da 10 dakika içinde kaybolur

Cevapla
avatar
5 Mart 2016 14:50

Ben kolumdaki jilet izleri için yüzde 30 tca kullanıyorum dün bir uygulama yaptım hafif yandı ama kızarmadı bugün birkez daha uyguladım kızarmaya başladı pakette gelen kremimi sürmem gerekiyor

Cevapla
avatar
20 Mart 2016 13:39

Sivilce lekeleri için %20 tca kullandım ilk başta bi 10 dk yaktı şimdi 2 gün oldu ne kızarma var ne morarma ilerliyen günlerde soyulur mu

Cevapla
avatar
Adsız
25 Mart 2016 22:58

Merhaba:)bende bu tedaviyi kendim yapmayı düşünüyorum fakat cesaret de edemiyorum sivilce lekeleri var ve hertürlü ilacı denedim sivilcelerden kurtuldum ama lekeleri duruyo ve çok rahatsız ediyor beni peeling sonrası bakım da kullanacağım kremleri eczaneden bulabilir miyim?Birde yüzüm ne kadar bir süre kahverengimsi olarak kalır? Her seans ne kadar zaman aralıklarla yapılması gerekir bilgilendirirseniz çok mutlu olucam şimdiden teşekkür ederim:)

Cevapla
avatar
3 Nisan 2016 00:46

Merhaba kollardaki jilet izlerinede yarıyormu acaba hangi ürünü kullanmam gerekir birde fiyatı ne kadar öğrene bilirmiyim.

Cevapla
avatar
18 Mayıs 2016 22:44

Merhaba bu yöntem kolaltı kararması için de kullanılabilir mi?

Cevapla
avatar
23 Mayıs 2016 21:15

Salam tca azericede menasi nedi?men azeriyem tca bilmirem nedi apteklerde satilirmi?yeni eczanelerde

Cevapla
avatar
31 Mayıs 2016 01:29

Ben tca 25 kullandim sürerken kas sakagimda iz kaldı napmaliyim

Cevapla
avatar
Adsız
2 Haziran 2016 02:37

Merhaba.seans aralığı nedir.. yani birinci seansı yaptım ama diyelim ki tam soyulma olmadı ikincisini ne kadar zamn sonra yapmalıyım. ikinci sorum ise ;bu yöntemi göz altı için de kullanmak mümkün mü ?

Cevapla
avatar
Adsız
12 Haziran 2016 16:15

merhabalar, bu işlemi ne kadar tekrar edeceğiz? yani 2. seans nasıl olacak?

Cevapla
avatar
27 Temmuz 2016 13:41

Peeling tca yi aldim dun kullanmistim ne zaman soyulma gerçekleşir

Cevapla
avatar
30 Temmuz 2016 19:01

Sabah akşam bu asiti surucez ardından krem surucez uç dört güne soyulur yani doğru mi anladım ? Krem kullanmadan uygulamak olur mu ve ilk olarak %20 den başlasak olurmu

Cevapla
avatar
18 Ağustos 2016 22:20

Meraba bende tcayi yaptiktan sonra kendim soydum once kizardi sonra kahverengi lekeler kaldie eskisinden kotu oldu tekrar tca yapsam gecer mi cevap verirseniz cok sevinirim

Cevapla
avatar
24 Ağustos 2016 17:16

Merbaha benimde sirt kisimda normal cilt rengime Gore koyululuk Soz konusu tca kullanmaliyim etkili olurmu

Cevapla
avatar
18 Eylül 2016 18:35

Ben 7 gun once tca peeling %25 uyguladim fakat 4.5. Gun hafif soyulma disinda herhangi bir soyulma olmadi.7.gun cildimi limon ve su karisimi ile iyice temizledikten sonra yine %25 i bu kez 4 dk bekleterek uyguladim.Yanma hissi bu kez cok yogun oldu.Su an soyulma olacak mi beklemedeyim.

Cevapla
avatar
13 Ekim 2016 01:51

Hala bu ürünü kullanan varmı aceba.bende kullanmak istiyorum ama bi kaç sorum olacakti

Cevapla
avatar
13 Ekim 2016 01:54

Peki 15lik şişe tek kullanımlıkmı.her geCemil sürülüyor yoksa araylamı

Cevapla
avatar
Adsız
4 Kasım 2016 15:09

merhaba yüzümde sivilce sıkarlaı var ve gözenekler baya açık ne önerirsiniz

Cevapla
avatar
18 Kasım 2016 15:08

benin.kucuklukten beri cillerim var dogumdan sonra resmen yuzume bakilmaz oldu daha once seansi 200 tl ye dort seans yaptirmistim guzellesmistim ama ikinci gebelikte fazlasiyla lekelandi yine yuzum ilk defa evde yaptim dun akşam sonucu yazarim inslh kurtulacagim aynalara kustum resmen yaa :( psikolojim bozuldu

Cevapla
avatar
Adsız
2 Ocak 2017 10:27

iyi günler hanımlar bende tca yı dün akşam uyguladım çatlak ve yüzümdeki lekeler için.sürdüm ama en fazla 45 saniye felan duramadım bembeyaz oldum zaten hemen yıkadım ve ardından bakım yaptım bir saat kadar kıpkırmızı oldum sabah işe gelirken güneş kremimi sürdüm sadece gerginlik ve çok hafif bi kızarıklık var bakalım göreceğiz ne kadr zamnda neler olacak

Cevapla
avatar
20 Ocak 2017 18:11

Bnde yank bolgesinde cukurlar fe kuzarikliklar var yuzde kclik almaliim

Cevapla
avatar
17 Haziran 2017 01:10

Benim karnında 7 senelik ve oldukça yoğun çatlaklar var yüzde kaçlık kullanmalıyım ne kadar sürede geçer cevap verirseniz çok sevinirim

Cevapla
avatar
10 Eylül 2017 21:34

çatlaklar için %25 ile başlamanız iyi olur. birde çatlaklara çok ince uygulama yapın, üşenmeden tam ortalarına tek tek sürün

Cevapla
avatar
6 Ocak 2018 23:37

Merhaba yüzümde sivilce izleri var biraz da leke %30 kullanmayı düşünüyorum nasıl %30 ilk defa kullancam esmer bir ten yapım var ilk kullanımda ne kadar bir düzelme olur 1 dakika bekletmek yeterlimi cildim kendini 20 günde toplarım birde ileride zararı olurmu kimyasal peeling yapmanın

Cevapla
  • Google Plus'ta Paylaş
  • Pinterestte Paylaş